• Pzt-Cum : 09:00 - 17:00
İletişim Bilgilerimiz
rejeneratifortopedi

Pediatrik Ortopedi

Pediatrik ortopedi, özellikle 16 yaş ve altı çocuklarda yürüme bozuklukları, deformiteler, uzuvlardaki uzunluk farkları ve kırıklar ile ilgilenen bir alt branştır. Genel yaklaşım, çocukların küçük insanlar olmasından çok kendine has özel bir anatomisi ve fizyolojisi, kendine has hastalıkları ve çocuklarda görülen her hastalığın kendine has bir tedavisinin olduğu bireyler olarak değerlendirmektir. Çocukların tanı, tedavi ve takipleri yetişkinlerden çok farklı olmaktadır. Tabii burada çocuk ortopedisinin, travmatoloji, omurga cerrahisi ve diğer alt dallarla birlikte takip edebildiği birbirinin içine girmiş konuları da vardır. Ancak çocuk ortopedisi denince akla daha çok, özellikle ülkemizde kalça çıkığı gibi doğuştan yürüyüş sistemine ait bozukluklar gelmektedir. Kalça çıkığı görülme oranı son yıllarda giderek azalma gösterse bile, halen bir sorun olmaya devam etmektedir. Kalça ultrasonografisi bu  konuda bir devrim yapmıştır. Erken dönemde konulan tanı ile cerrahi olmayan tedaviler ile oldukça başarılı sonuçlar alınabilmektedir.

Çocuk ortopedisi uzmanları tarafından bölümümüzde tedavileri gerçekleştirilen hastalıklardan bazıları;

• Tüm konjenital (doğuştan) kol ve bacak deformitelerinin tanı, takip ve tedavileri,
  • Çocukluk yaş grubunda oluşan tüm kırık ve çıkıkların ameliyat dışı (alçı, bandaj) ve ameliyat ile tedavileri,
  • Tüm kemik ve yumuşak doku tümörlerinin ortopedik cerrahi tedavileri,
  • Skolyoz, kifoz, miyelomeningosel gibi tüm omurga problemlerinin tanısı, ameliyat dışı (eksersiz, korse uygulaması) ve ameliyat tedavileri,